آخرین اخبار
کد مطلب: 146967
هفته پدافند غيرعامل ؛
زنگ پدافند غيرعامل در دبيرستان شاهد لردگان
تاریخ انتشار : 1401/08/05
نمایش : 442
به مناسبت هفته پدافند غير عامل زنگ پدافند در دبيرستان شاهد لردگان و باحضور دانش آموزان برگزار گرديد.
به گزارش  سلام لردگان؛ به مناسبت هفته پدافند غير عامل  زنگ پدافند غير عامل با حضور فرمانده سپاه ، فرمانده نيروي انتظامي ، مدير اداره آموزش و پرورش و فرمانده حوزه بسيج دانش آموزي شهيد فهميده لردگان و دانش آموزان آموزشگاه شاهد برگزار گرديد.

اين برنامه ساعت 8 صبح ديروز چهارشنبه مورخ 1401/08/04 با سخنراني عليرضا قرباني رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان لردگان در دبيرستان شاهد  برگزار گرديد.

پدافند غير عامل ، «دفاع بدون سلاح» مي باشد که در شماري کشورها با نام «دفاع غيرنظامي » شناخته مي‌شود

واژه پدافند از نظر واژه شناسي، از دو جزء (پد) و (افند) تشکيل شده است، در فرهنگ و ادب فارسي “پاد” يا “پد” پيشوندي است که به معاني ضد، متضاد بوده و هرگاه قبل از واژه اي قرار گيرد معناي آن را معکوس مي نمايد، واژه آفند نيز به مفهوم جنگ، جدال، تهاجم، حمله و پيکار است در اين راستا که پدافند که هم طراز با واژه “دفاع” مي باشد شامل اقداماتي است که جهت مقابله با حمله و تهاجم دشمن انجام مي شود که شامل انواع و اقسام اقدامات دفاعي از جمله “پدافند غير عامل” و “پدافند عامل” است. در پدافند غير عامل جهت مقابله با تهاجم و تهديدات دشمن بدون استفاده از تسليحات تهاجمي يا دفاعي و با استفاده از مجموعه اي از اقدامات و تمهيدات تدافعي، موجب کاهش آسيب پذيري تاسيسات، تجهيزات و نيروي انساني مي‌شود. در صورتي که در پدافند عامل جهت مقابله با تهاجم و تهديدات دشمن و دفع تهديدات وي از انواع و اقسام تسليحات دفاعي نظير توپ، موشک، تانک، هواپيما هاي شکاري ، بمب افکن ، رزم ناو ، زيردريايي و … استفاده مي شود.

بر اساس مطاب بالا، کوتاه ترين تعريف پدافند غير عامل ، «دفاع بدون سلاح» مي باشد که در شماري کشورها با نام «دفاع غيرنظامي » شناخته مي‌شود.

انتهاي پيام / 630 ل



 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس